Tekniken i skolan nr 2, 2018
I årets andra nummer av nyhetsbrevet Tekniken i skolan delar Claes Klasander med sig av tankar om digitalisering i det centrala innehållet och om vad 200 timmar i grundskolan räcker till. Eva Hartell skriver om två förslag som kan stimulera diskussioner och lärande i Teknik. Vi träffar elever och lärare på Nynässkolan i Gävle. Läs också om var innovationerna uppstår, om genus i teknikämnet, om klimatspelet som kan rädda din stad och mycket mer. Som vanligt hittar du också spännande boktips och forskningsinformation. Trevlig läsning!
I årets andra nummer av nyhetsbrevet Tekniken i skolan delar Claes Klasander med sig av tankar om digitalisering i det centrala innehållet och om vad 200 timmar i grundskolan räcker till. Eva Hartell skriver om två förslag som kan stimulera diskussioner och lärande i Teknik. Vi träffar elever och lärare på Nynässkolan i Gävle. Läs också om var innovationerna uppstår, om genus i teknikämnet, om klimatspelet som kan rädda din stad och mycket mer. Som vanligt hittar du också spännande boktips och forskningsinformation. Trevlig läsning!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar